Виникнення сивини може бути пов'язано з активністю імунної системи, – результати дослідження

Опубликованно 10.05.2018 02:35

У деяких людей волосся сивіє при серйозних захворюваннях або при хронічному стресі. Нове дослідження, опубліковане в журналі PLOS Biology, пояснило, чому це відбувається.

В ході цього дослідження з участю мишей вчені з Національних інститутів охорони здоров'я США і Університету Алабами знайшли зв'язок між кольором волосся і імунною відповіддю. Коли організм стикається з вірусом або бактеріями, активується вроджений імунітет. При вторгненні патогенів клітини починають виробляти інтерферони – білки, які підвищують рівень експресії генів, що перешкоджають розмноженню вірусів, стимулюють імунні клітини і посилюють захист організму.

Фахівці виявили взаємозв'язок між вродженим імунітетом, транскрипції фактором MITF і сивиною.

MITF грає ключову роль в регуляції багатьох функцій меланоцитів (клітин, що виробляють пігмент меланін). Виявилося, MITF також стримує интерфероновый відповідь. Експерименти показали, що якщо MITF втрачав контроль над інтерфероновою відповіддю в стовбурових клітинах меланоцитів, у піддослідних тварин з'являлася сивина. Крім того, у мишей, схильних до ранньої сивини, при штучної активації вродженого імунітету сивини ставало більше.