П'ять незвичайних кроків, як знизити ризик діабету

Опубликованно 06.10.2018 00:30

П'ять незвичайних кроків, як знизити ризик діабету

Більшість людей знає, що переїдання, сидячий спосіб життя, куріння, стрес - все це кроки по дорозі до такого небезпечного захворювання, як цукровий діабет. І відмова від них значно знижує ризики. Але час від часу в ЗМІ з'являються повідомлення про досить незвичайні способи зменшення ймовірності захворювання на діабет, передає Здоров'я і Краса.

Губка для зайвого жиру

У міру розвитку ожиріння в області живота, стегон утворюються жирові запаси. По суті, жир - це не просто «склад», а самий справжній ендокринний орган, що синтезує гормони, що задіяні у метаболізмі глюкози та інсуліну. І чим більше жиру, тим гірше організм управляє метаболічними процесами, що протікають у ньому.

Вчені з Університету Південної Кароліни імплантували мишей з ожирінням прямо в товщу їх жирових запасів полімерні губки, які почали проростати кровоносними судинами, заповнюватися імунними і жировими клітинами. Це дозволило налагодити взаємодію організму з розрослися жировими запасами, повернути контроль над ними і, що найважливіше - зменшувати рівень глюкози у крові. Миші при цьому продовжували отримувати посилену жирову дієту. Через 3 тижні з'ясувалося, що тварини з імплантованій губкою потовстіли всього на 10%, а у їх м'язах виявилося на 60% більше білка, ніж у звичайних мишей з тим же раціоном харчування, які при цьому поліпшилися на 30%. Вчені вже будують плани на створення подібних полімерних губок з біоактивними молекулами для збільшення ефективності імпланта.

Омега-6 жирні кислоти і діабет

Вважається, що надмірна кількість омега-6 поліненасичених жирних кислот в раціоні збільшує ймовірність розвитку різного роду запальних процесів і, як наслідок, хронічних патологій. Проте вчені з Австралії проаналізували дані по 40 тисяч людей зі всього світу, звертаючи увагу на захворюваність діабетом, а також на споживання омега-6 жирних кислот. Виявилася дивна річ: ті, хто отримував з їжею найбільше лінолевої кислоти, на 35% рідше хворіють на діабет 2 типу, ніж люди з мінімальною кількістю тієї ж омега-6 жирної кислоти в раціоні. Лінолеву кислоту наш організм виробляти не вміє. Вона входить до складу деяких тваринних жирів і різноманітних рослинних олій.

Гриби як їжа для корисних бактерій

Печериці - ще один засіб для зменшення ризику розвитку цукрового діабету. Експерименти на мишах, частина з яких отримувала гриби, а частина - ні, показали, що регулярне їх вживання викликає активне розмноження мікроорганізмів Prevotella. А ці бактерії в процесі своєї життєдіяльності виробляють солі янтарної кислоти (сукцинаты) і солі пропіонової кислоти (пропионаты). І ці сполуки впливають на роботу генів, що задіяні у метаболізмі глюкози в тілі людини. По суті, печериці в даному випадку представляють собою пребіотики - речовини, що позитивно впливають на життєдіяльність бактерій. Якщо аналогічні результати вдасться отримати для людей з зайвою вагою або ожирінням, то печериці можна буде рекомендувати не тільки людям з діабетом, але і тим, хто схильний до захворювання ним.

Молоко на сніданок

Канадські дослідники продемонстрували, що для зменшення ймовірності захворювання на діабет 2 типу треба обов'язково снідати - з молоком. Команда добровольців на прохання вчених снідала пластівцями з молоком, але різних видів, яке відрізнялося одне від одного концентрацією казеїну і сироваткового білка, а також їх кількістю. Учасникам експерименту з контрольної групи видавали воду і продукт, який замінює молоко, з мінімальним вмістом білків. Виявилося, що кращий захист від діабету дає сніданок з молоком, де багато білка і багато вуглеводів. Саме в цьому випадку рівень глюкози знижувався сильніше всього. Вчені вказують, що найкращим варіантом для діабетиків та людей з преддіабетом буде випивати на сніданок чверть літра молока. Пластівці - не обов'язкові.

Згідно з проведеними дослідженнями, білки, що містяться в молоці, активізують процес вироблення гормонів, які зменшують відчуття голоду і уповільнюють процеси травлення. І чим цих білків більше, тим нижче падає рівень глюкози в плазмі крові, навіть якщо сніданок багатий вуглеводами. Варто також нагадати, що, за даними останніх досліджень, молочний жир не є фактором ризику розвитку хвороб серця і судин.

Хліб і макарони як профілактика діабету

Нещодавно датські дослідники виступили з сенсаційною заявою про те, що в якості профілактики діабету 2 типу можна використовувати хліб і макарони, але тільки цільнозернові. Цей висновок вони зробили за результатами 15-літніх спостережень і опитувань 55 тисяч своїх співвітчизників у віці 50-65 років. Виявилося, що постійна присутність в раціоні цільнозернових продуктів скорочувало загрозу розвитку діабету у людей похилого віку на 7% для представниць слабкої статі і на 11% для чоловіків. У чому секрет саме цільнозернових продуктів, учені поки не можуть пояснити. Але факт залишається фактом: хто їх постійно їв, той рідше виявлявся в групі діабетиків. Вчені радять щодня вживати 3-4 порції хліба, рису, макаронів.